Posiłek po treningu czyli jak wspomóc utratę tkanki tłuszczowej.

Posiłek po treningu czyli jak wspomóc utratę tkanki tłuszczowej.

 

gratisography.com

 

 

 

 

 

 

Dziś mogę się już pochwalić (oprócz miliona wykonanych obowiązków zwykłej mamy) treningiem na orbiterku 40minut :)

Wieczorem planuję kolejne 40 minut.

Sensor do mierzenia poziomu tłuszczu chyba troszkę kłamie.

Po popołudniowym treningu wyszło mi 32,1% tłuszczu.

Waga dziś rano wskazała 67,9kg.

 

Obiecałam dziś napisać o posiłku po treningu.

Obok śniadania (moim skromnym zdaniem) jest to najważniejszy posiłek, szczególnie jeśli liczymy na przyjemne efekty aktywności fizycznej.

Czyli po skończonym treningu (min 30-40 minut) pierwszy krok to porcja jedzenia, która będzie źródłem bardzo szykiej energii potrzebnej nam do regeneracji.

Polecam garść suszonych owoców, np. banana czy rodzynek. Może też być specjalny baton fitness.

Następny etap ok 30 minut do godziny po treningu, czyli po powrocie do domu z siłowni.

Warto przygotować ten posiłek wcześniej.

Musi on zawierać pełnowartościowe źrodło protein oraz tak jak pierwszy szybki posiłek dawkę energii, tylko uwalnianej nieco wolniej.

Jako pierwsze proponuję twaróg, natomiast zdrowym źródłem energi będzie np pełnoziarnista bułka.

Ja lubię dodać do twarogu łyżeczki miodu bądź dżemu robionego w domu. Posiłek od razu nabiera innego smaku.

Taką pastą smaruję bułkę / pieczywo. Czasami mam ochotę na paste pikantną, wtedy dorzucam szczyptę chilli.

 

Po wieczornym treningu lubię twaróg z kawałkami ananasa.

Pieczywo z pełnego ziarna (czyli źródło wolno uwalnianej energii) możemy zastąpić np białym ryżem, kaszą gryczaną, jaglaną lub makaronem pełnoziarnistym.

 

Mam nadzieję, że nieco wam rozjaśniłam temat posiłku po treningu i to jaką odgrywa rolę w efektach naszego wysiłku fizycznego.

 

Podczas dzisiejszego treningu również wpadłam na pewniem pomysł.

Otóż być może nie każdy wie, że podczas treningu można pić coś innego niż woda, popularny izotonik czy nie daj boże napój energetyczny.

 

Postaram się przy następnym wpisie o przepis na taki domowy, zdrowy i tani napój izotoniczny. Ten który sama zazwyczaj popijam podczas treningu.

 

Jeden komentarz do “Posiłek po treningu czyli jak wspomóc utratę tkanki tłuszczowej.

Odpowiedz na „~AniaAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>